birou

Ce obiecte nu trebuie să lipsească niciodată din biroul tău

De multe ori, dezordinea din birou sau lipsa unor elemente de birotică aparent banale pot deveni motive de stres. Indiferent că vorbim despre manageri, secretare sau funcționari, biroul trebuie să fie un spațiu din care să nu lipsească nimic din lucrurile necesare. Iată care sunt obiectele indispensabile pentru o muncă organizată și eficientă la birou.

Elementele de mobilier

Primordiale sunt masa de lucru și scaunul, care trebuie să fie unul ergonomic, pentru a asigura o poziție cât mai confortabilă la birou. Mobilierul din spațiul de lucru trebuie completat cu dulapuri și rafturi pentru păstrarea documentelor. Acestea pot fi alese în funcție de specificul activității. Poate fi nevoie, după caz, de dulapuri cu mai multe sertare, sau din contră, doar de unele cu câteva rafturi. Dacă spațiul o permite, mobilierul poate fi completat cu mai multe scaune sau fotolii și o tablă de scris magnetică, pentru întâlniri de afaceri sau ședințe. 

Echipamente IT&C

Odată instalat mobilierul, urmează dotarea biroului cu echipamentele IT&C, indispensabile desfășurării activităților zilnice. În primul rând este nevoie de computerul care va fi așezat pe masa de lucru, care poate fi un desktop cu monitor sau laptop. De asemenea, o imprimantă și un scanner mai pot fi necesare, precum și o serie de alte accesorii precum un proiector sau un sistem audio. Pentru stocarea informațiilor digitale, va fi nevoie și de stick-uri și carduri de memorie, hard disk-uri externe, CD-uri sau DVD-uri.

Birotică și papetărie

Aceasta este categoria cea mai complexă, întrucât include foarte multe elemente. Materialele tipizate trebuie să fie mereu la îndemână, iar colile A4 sau în alt format nu trebuie să lipsească niciodată. De asemenea, pe rafturi sau în bibliorafturile instalate în birou, pot fi depozitate dosare, agende, caiete, mape. Masa de lucru este cel mai potrivit loc pentru notițe autoadezive, hârtie, un suport pentru cărțile de vizită și un altul pentru instrumente de scris. Elementele de birotică esențiale în orice birou sunt completate de ștampile, un capsator, un perforator și alte consumabile.

Gustări și băuturi pentru protocol

În cazul în care folosiți biroul și pentru întâlniri de afaceri, întrevederi sau ședințe, existența unui stoc de băuturi și gustări pentru protocol este foarte importantă. Stocul ar trebuie să includă apă minerală sau plată, cafea, lapte, zahăr și îndulcitori, ceaiuri, sucuri, fructe și gustări. În acest caz va fi necesară și o măsuță de cafea sau una de dimensiuni mai mari, pe care să fie servite produsele de protocol.

Obiecte de curățenie și igienă

Curățenia este un alt element care poate face mai plăcută munca la birou, așa că inventarul  trebuie completat și cu lavete, odorizante, detergenți pentru diferite suprafețe, șervețele umede și săpunuri.

Se impune periodic și o „curățenie” prin sertare și rafturi, pentru a înlătura documentele care nu mai sunt necesare, consumabilele care și-au depășit perioada de valabilitate și alte obiecte de care nu mai aveți trebuință. Acestea ocupă inutil spațiul, creând la un moment dat senzația de sufocare.

Extrem de importantă pentru eficiența muncii este și organizarea din birou. Fiecare element enumerat trebuie să aibă locul său bine stabilit. Astfel, veți putea găsi rapid fiecare obiect de care veți avea nevoie, fără a fi puși în situația de a întoarce biroul „pe dos” pentru o simplă agrafă sau o ștampilă rătăcită. Obiectele de care aveți nevoie cel mai des trebuie păstrate cât mai la îndemână, iar după ce le utilizați, nu trebuie lăsate la voia întâmplării.

 

 

Sursă: Digital Workforce

Sursă foto: pixabay



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *