Idei istețe de post

Foto: Guliver/ThinkstockPhotos

Catrinel Popescu este trainer  la Institutul Hippocrates din Florida, specialist în nutriție  cu hrană vie.  În acest număr vă propune o serie de idei de preparate vegane, care vă vor ajuta să țineți postul în modul cel mai sănătos, respectând principiile de combinare a 
alimentelor promovate la Institutul Hippocrates. În numărul viitor tot ea va detalia aceste principii. Până atunci, postiți cu știință și suflet!

Idei bune pentru micul dejun
Ritual cu suc verde: La trezire, beți 1 litru de apă cu o jumătate de lămâie stoarsă (apoi așteptați 20 de minute)
Beți 30-60 ml de suc de iarbă de grâu, apoi așteptați 15 minute.
Suc verde Hippocrates: se pasează 1,5 castravete cu 3 tulpini de țelină și 4 cești amestec de lăstari de floarea-soarelui și frunze de mazăre.

Idei bune pentru prânz
Salată de avocado și frunze: Se combină un avocado copt, tocat cu o mână de spanac, o mână de măcriș, o jumătate de salată, tocată, 2 cepe verzi, tocate mic, 1 mână de mentă proaspătă, fără frunze, 3 ridichi roșii, tocate, o mână de alge rupte în bucăți mici și suc de la o lămâie. Rezultă 2-3 porții.
Salată Almost Tuna: Se pasează într-un blender jumătate de țelină tocată, un sfert de ceașcă de tahini, 1 linguriță pudră de varec (pudră de alge) și jumătate de ceașcă de apă.
Se asezonează după gust și se toarnă într-un bol în care se mai adaugă 1 ceașcă lucernă sau alt lăstar cu frunze, tocat, un sfert de ceașcă de germeni de fasole mung, un sfert de ceașcă de linte încolțită, un sfert de ceașcă de ceapă tocată fin, un sfert de ceașcă pătrunjel tocat și un sfert de ceașcă fulgi de alge. Se amestecă bine și se umplu cu această compoziție jumătăți de ardei gras roșu, proaspăt.

Idei bune pentru cină
Hummus raw de legume încolțite: 
Se amestecă în robotul de bucătărie două cești și jumătate de năut încolțit, 1 ceașcă castravete sau conopidă tocate, 1 ceașcă dovlecel tocat, unul, doi sau trei căței de usturoi, 2 linguri chimion măcinat, 1 lingură semințe de coriandru măcinate, 2 lingurițe pudră de varec (pudră de alge), o treime de ceașcă de apă, 3 linguri ulei de măsline extravirgin și 2,5 linguri suc proaspăt de lămâie. Se poate adăuga un sfert de linguriță de stevia lichidă. Operațiunea poate fi efectuată și într-un blender de mare putere. Amestecul poate fi subțiat dacă adăugați mai multe legume și mai puțin năut. Năutul poate fi, de asemenea, înlocuit cu mazăre verde încolțită. Rezultă aproximativ 3 cești.
Rulouri de varză: Se ia o frunză mare de varză și se așază deasupra o mână mică de lăstari asortați, o ceapă tocată, puțină varză murată, fâșii de ardei gras roșu, hummus raw de legume încolțite, alge și castravete tocat.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *